torsdag 10. september 2015

Royal Smushi Cafe - en interiørperle i København!


Som jeg skrev i innlegget med Reise tips til København, så er Smushi Café noe helt spesielt.

Den ligger litt bortgjemt inne i bakgården bak Royal Copenhagen som ligger på Strøket rett ved siden av Illums Bolighus, men den er alt annet enn beskjeden når man først kommer dit. Sist jeg var der fikk jeg tatt litt bilder til dere.







Lokalene er fantastiske med interiør i stilen Funky Barokk. Full fart og masse moro er tilsatt den klassiske barokk-stilen. Lekne pastellfarger, høyt til taket, fantastiske krystalllysekroner og fargerikt og lekent interiør. Man kan også sitte ute i en fin gårdhage.

Maten er et kapittel for seg. I stedet for de tradisjonelle enorme danske "smørbrød" har de laget små størrelser som de kaller for Smushi. Smushi er ikke bare små, de er også kunstferdig laget og smaker helt fantastisk. Se bare disse bildene.


¨HiRESrimettorsk  _SAM0717068

HiRewsrygeost  HiResoksespidsbryst
Øverst til venstre: Kunst av rimet torsk. Øverst til høyre: Lakse Smushi
Nederst til venstre: Røkt ost kunst. Nederst til høyre: Smushi med oksebryst.

Kakene er også helt himmelske. Jeg kan anbefale "hindbærsnitten" (bringebærkake) deres! Det var en av favorittene mine da jeg var liten, og dette er etter min mening Verdens beste "hindbærsnitte"! Akkurat slik den skal være, hjemmelaget og full av gode råvarer. Men se også alle de andre deilige kakene deres. Her lønner det seg å være sulten før man kommer.

HiREs hindbærsnitte  HiREsmokalagkage

HiRes citronlagkage  HiREShindbærlakgestk

Øverst til venstre: Bringebærkake. Øverst til høyre: Mokka-bløtkake,
Nederst til venstre: sitron-marengs kake. Nederst til høyre: Bringebær-bløtkake.



Foto: Franciska Munck-Johansen og Royal Smushi Cafe



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...