torsdag 21. mai 2015

Reisetips til Mallorca! Ikke fortell om dette stedet til noen!

Foto: Franciska Munck-Johansen/Villa Italia

Jeg elsker å oppdage nye spesielle steder, og dette stedet er så spesielt at jeg fikk beskjed av de lokale at jeg ikke måtte fortelle om det til noen. Men det er så fint at jeg er nødt til å fortelle dere om det! 

Sammen med to gode venninner har jeg besøkt den lille byen Port d'Andratx på Mallorca.

Når jeg tenker på Mallorca, må jeg innrømme det er grisefester og partyfyll som først kommer på netthinnen, men Mallorca er så mye annet. Det ligger mange små bortgjemte perler rundt omkring på øya, og hovedstaden Palma er verdt en langhelg i seg selv.

Port d'Andratx er en liten pittoresk fiskerlandsby full av sjel og sjarm. Historien går helt tilbake til 1200-tallet, noe som er med på å gi følelsen av et autentisk Mallorca. Havna er en av Mallorcas koseligste med små hyggelige butikker, restauranter og kafeer side om side med fiske- og seilbåter.

Venninnene mine ante ikke hvor vi skulle! Det eneste de hadde fått vite på forhånd var hva slags klær de skulle ta med og når vi skulle dra, alt annet var en overraskelse. Jeg hadde kost meg i mange uker med å finne det helt riktige hotellet, de små bortgjemte stedene og de beste restaurantene og kunne nesten ikke vente med å vise dem alt.



Vi bodde på Hotel Villa Italia, et helt fantastisk hotell, som for en gang skyld var enda bedre i virkeligheten enn på bildene.

Villa Italia er en gammel restaurert villa med bare 16 rom og suiter. Alle rom har den mest fantastiske panoramautsikt og det er en egen ro og en helt spesiell stemning på hotellet. Det er et hyggelig bassengområde, flere små terrasser og byens beste restaurant.

Vi fikk et stort rom med god plass til tre og en egen hyggelig balkong med utsikt over havna. (Det øverste bildet har jeg tatt fra balkongen.

Hotellet ligger noen få minutters gange fra sentrum og rett nedenfor er det en liten strand. Det er også en fin spa-avdeling på hotellet med spabad, massasje, hudpleie etc.

Vi bestilte selv hotell på nettet og  fløy Norwegian direkte fra Oslo til Palma, det tok 15-20 minutter i taxi fra flyplassen. Veldig enkelt.

Mallorca har et behagelig klima det meste av året og vi hadde deilig varme dager selv om vi var der i slutten av april. En helt perfekt måte å starte sommeren på.

Her får dere flere bilder fra hotellet:



Hotel Villa Italia










2 kommentarer:

  1. Så deilig med sånne tips:))
    Og kanskje er man så heldig å oppleve det en dag og ♡

    Ha en fin helg, fine du :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at du setter pris på dem!

      Ha en kjempefin helg du også! :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...