mandag 17. november 2014

Ukens inspirasjon - Tre super gode ideer!

Jeg elsker gjør-det-selv-ideer og særlig de som er enkle og raske å få til.

KK-Living er et av favorittbladene mine. De har en akkurat passe blanding av tøft, kult, rimelig, eksklusivt og ikke minst personlig. Her finner jeg alltid noe å bli inspirert av.

Her er mine tre favoritt ideer akkurat nå:



Bord av vedkubber
Sett sammen et passende antall like store vedkubber og bruk som sidebord! Gjort på 1-2-3. Her er det brukt rosa gaffatape, men man kan også bruke sort eller naturfarget tau.

Foto: KK Living/All over Press



Lag din egen personlige bildevegg
Bruk et speil eller en gammel billedramme og fest favorittbildene dine. Du bruker rett og slett det du har for hånden: Dine egne private bilder fra ferier, reiser eller av familien som du forstørrer opp, og/eller kule bilder du river ut av magasiner.

Foto: KK Living/Sara Svenningrud



Trykk du enkelt kan lage selv
Det er enkelt å lage bilder selv når du holder deg til én farge. Det er hjemmelaget uten at man kan legge merke til det - det ser rett og slett lekkert ut.

Du trenger:

  • Akvarellpapir
  • Svart akrylmaling
  • Gamle stempler
  • Skuresvamp
  • 2 pensler, en helt tynn og en litt bred
  • Svart tape
  • Rammer

Slik gjør du:

  • Legg en voksduk eller annet underlag der du arbeider som det kan komme maling på.
  • Hell svart maling ut på en gammel tallerken.
  • Dypp den myke siden av skuresvampen i fargen og gni den mot stempelet.
  • Trykk stempelet på papiret i så rette rekker som du klarer.
  • La bildet tørke, og sett det i en fin ramme.

Bildet med svarte striper:

Fest tre streker med svart tape på høyre side av papiret og to på tvers.
Dypp penslene i malingen, og trekk stille og rolig streker over papiret. Bruk den tynne penselen på tvers og den brede på langs.
Her og der kan du ha så lite maling på penselen at litt av strekene blir umalte. På den måten ser det nesten ut som en gruppe bjørkestammer.
La malingen tørke, og sett ramme på.
Foto: KK Living/Skovdal & Skovdal/Lena


Ukens inspirasjon er en liten miniserie hvor jeg velger ut særlig inspirerende ideer, rom eller lignende fra mine favoritt interiørblader og interiør nettsteder.



1 kommentar:

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...