mandag 5. september 2011

Tilslørte plommedamer mmmmm :-)

Vi har et bugnende plommetre i hagen. Tror vi har fått flere hundre plommer i år. 
Kunne selvfølgelig ikke ha det i hagen uten å lage en artikkel om plommer, jeg har derfor kost meg de siste dagene med å lage alt mulig forskjellig med plommer. 

Favoritten min er tilslørte plommedamer. Helt nydelig med nylaget plommesyltetøy og hjemmelaget kavringstrø. Kan anbefales. 

Ha en strålende uke!

Tilslørte plommedamer
4 porsjoner

Tilslørte bondepiker er en tradisjonell dessert. Prøv den med høstfriske plommer i stedet for epler.

10 stk kavring
4 ss sukker
½ ts kanel

3 dl kremfløte
1 ts vaniljesukker

4 dl plommesyltetøy (se neste oppskrift)

Knus kavringene og bland med sukker og kanel. Stekes i tør stekepanne til kavringene tar farge (noen få minutter). Sett til side og avkjøl.

Visp kremfløte med vaniljesukker til en luftig krem. Anrettes lag på lag i høye glass med krem toppet med et dryss av kavring øverst.

Serveres nylaget.





11 kommentarer:

  1. Det MÅ være godt...ser bare fantastisk ut!!

    Håper du har det bra Frasciska:)

    Klem,Hanne

    SvarSlett
  2. Låter väldigt gott, och sen har du lagt upp så fint i glaset så man vill ta en sked och smaka. Tack för nytt bra recept.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Nam ser kjempe godt ut. Eg får plukke litt plommer og lage litt =) klem fra Monica

    SvarSlett
  4. That looks yammie...and delicious !!...xxx...

    SvarSlett
  5. Sikke en smuk blog du har. Desserten ser også fin ut.

    Hej fra Eva
    Evigglade.blogspot.com

    SvarSlett
  6. mmm å det så deilig ut,
    kos deg vidre med plommer og høsten.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Dette så virkelig godt ut! Må være deilig å ha egne plommer!
    Ønsker deg en riktig fin ny uke :-)
    Gleder meg til å følge deg videre. I`m inspired!

    SvarSlett
  8. Mmmm, denne desserten ser sååå god ut:)
    Takk for oppskriften:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  9. Åh, dette så godt ut. :)
    Nå skulle jeg gjerne hatt plommetre i hagen. ;)
    Ønsker deg en fin kveld videre.
    Klem

    SvarSlett
  10. Uha det ser rigtig godt ud - jeg glæder mig til mit blommetræ med Reine Claude blommer bliver stort og giver rigtig mange blommer ;o)
    Skøn opskrift - den må jeg prøve at lave.
    Klem Tina

    SvarSlett
  11. It looks very delicious!!! Beautiful photos, as always...

    Linda at Beautiful Ideas

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...