onsdag 4. august 2010

Vakkert tapet!

Da er jeg tilbake etter to ukers ferie. Vi holder på for fullt å pakke og pusse opp samtidig. Skal si det er slitsomt å flytte! :-)

Jeg har flyttet 18 ganger før og trodde at det var noe jeg hadde skikkelig styr på. Men det er 10 år siden sist og det er kommet to barn og ufattelig mange ting til siden. Hva man ikke klarer å samle seg!!

Vi holder heldigvis på med sluttspurten nå og jeg bare gleder meg til vi kan flytte inn og begynne på den morsomme delen.

Jeg prøver å finne et tapet til den ene veggen på gjesterommet og søkte på "design tapet" på Finn.no. Det første jeg fikk opp var dette vakre tapetet, som jeg har likt helt siden jeg så det på forsiden av Vakre Hjem for et par (tror jeg) år siden. Det er nytenkende samtidig som det er nostalgisk og bare helt nydelig å se på.



Man får det i flere forskjellige mønstre. Men dette er favoritten min. Det er laget så smart at det er to ulike mønstrer og et overgangsmønster, da er det enkelt å få til effekten. Det eneste minuset er at det er litt dyrt for en vegg. 1750,- per rull. Siden man trenger 3 rull for å få til mønsteret synes jeg det kan bli litt mye for en liten vegg. Men hvis man har et større rom som skal dekoreres er effekten utrolig flott.








Jeg synes også tapetet på omslaget til siste nr. av Bolig Pluss er helt nydelig. Overveier derfor å male den ene veggen lys blå og dekorere med hvit skrift.






13 kommentarer:

  1. Jeg husker jeg så den tapeten i vakre hjem den gangen jeg også, og ble helt betatt. men enig med deg i at prisen er litt stiv, så d ble en annen tapet her. Den kostet 600,- pr rull, syntes egentlig det var mer enn nok og jeg ;)

    SvarSlett
  2. Jeg mener også at tapet er ganske sjarmerende.

    Jeg undret å se Journal og det var virkelig på mitt sinn.

    SvarSlett
  3. Flytting er både slitsomt og spennende. fordelen er at man får ryddet skikkelig i alt som har en tendens til å hope seg opp.

    Nydelig tapet!
    Vanskelig å velge når det er så mye lekkert.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  4. Nyydelig tapet....du finner nok en du liker til en litt snillere pris...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Beautiful wallpaper !!...nice to read your post....love Ria......

    SvarSlett
  6. Godmorgon.
    Förstår att du har mycket nu med flytten, blir nog många lådor. Vacker tapet, kan se ett stort vitt rum framför mig, och så den tapeten på en vägg, snyggt!
    Jag har målat köksbordet ljusblått här hemma, blev riktigt bra.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  7. Den är verkligen otroligt vacker den tapeten, så kul att man kan göra på så många olika sätt med olika mönster. Var också väldigt sugen på den när jag såg den i Vakre hjem, har kvar numret så jag tar fram och tittar på den ibland.
    Håller med om att den är lite dyr.

    /Catta

    SvarSlett
  8. Velkommen tilbake fra ferie!
    Jeg har også falt for den tapeten..Min samboer også! Men synes den var vel dyr :)
    Vi skal også flytte om ikke lenge. Har levd i oppussing en god stund nå, og nesten alt vi har er pakket bort. Allikevel må vi pakke ned i kasser på nytt til vi skal ha visning snart. Skjønner ikke hvor alt kommer fra!

    Ha en god dag :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Jeg er helt enig! Helt siden jeg så den tapeten har jeg ikke kunnet glemme den heller. Den er vakker! Jeg blir forresten alltid inspirert av artikler fra hjemmet til Line Evensen, som den artikkelen var fra. Har du sett artikkelen fra hjemmet hennes i Rom 123 nå i sommer? Tror det er siste som har kommet ut.

    PS! Om du har råd til det, tror jeg kanskje det kan være verdt å satse på den ;-). Noen diamanter rundt i huset gir små lykkelommer.

    SvarSlett
  10. ojojoj...så heldig du er som skal velge og vrake i tapetenes uendelige varden....det finnes jo bare SÅ mye fint!!!!!!!!!!Ikke tenk for mye på pris,-viktigs er det å bli fornøyd og da får man heller leve på vann og brød noen dager sier nå jeg:)))
    Lykke til!!!

    SvarSlett
  11. hei.
    travle dager dere har,ja etter å ha bodd 10 år i samme hus er det nok masse å pakke ned,
    så flott en tapet,men dyr ja.gleder meg å se hva du gikk for,
    moro å flytte da,å begynne å dekorere helt fra bunn,blir nok flott .
    ønsker deg og dine en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. ...og lampeskærmen vil jeg stjæle med det samme!
    Passer perfekt i stilen!

    Klem Helle

    SvarSlett
  13. Vakkert! ...og ganske dyrt ja! ;)
    Og den lampeskjermen er det flere som vil ha! :)

    Klem
    June
    Nostalgi&Skriverier

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...