lørdag 7. august 2010

Maling som ser ut som betong

Jeg er også veldig svak for malingen som ser ut som betong fra Pure Original. Den har virkelig en fin finish, som ser veldig riktig og støvet ut. ZanZ i Lillestrøm og Sanselig Interiør på SKi forhandler malingen og den kommer i masse forskjellige farger. Malingen er like fin i virkeligheten.





Jeg har en vegg i stuen i fargen "Potatoskin" herlig blanding av grå og brun som passer til det meste. Har også malt over flisene på to bad og et vaskerom med supert resultat! 

29 kommentarer:

  1. Så utrolig fiffig. Tom Haga har også laget en tapet som ser ut som en betongvegg, dersom betong er tingen. Det så knallbra ut.

    SvarSlett
  2. Otroligt vackra väggar!

    Kram Catta

    SvarSlett
  3. Beautiful paint wallls......wishing you a perfect weekend.....hugs from me....

    SvarSlett
  4. hei.
    det var en vakker maling,aldri sett den før,
    så flott,
    har ikke erfaring med den,eller bad ,men du får det nok til.
    ha en flott helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Samme her, skal ha en vegg på soverommet, malingen er så utrolig stilig!!
    Så bra at de skal begynne å forhandle den =)
    Takk for at du deler med deg!:)
    Dessverre har jeg ingen erfaring med maling i våtrom.. håper noen har, for det hadde vært veldig fint å vite =)
    Nyt helgen og dagene!:)
    Klem Anki

    SvarSlett
  6. Stunning pictures!!! I too like this paint a lot, I have it from a different brand on my walls...for years now.....still love it!!!:)
    Love also the lamp in the picture.....DON'T have that-one...YET!!!;)

    Sweet greetings
    Lynda

    SvarSlett
  7. Helt nytt for meg...så stilig! Dette fikk jeg også lyst til å prøve!(Må bare tenke ut hvor..;D)

    SvarSlett
  8. Kjempestilig....det kunne jeg tenke meg og male badet mitt i....:)Har ikke erfaring med maling av fliser.....
    Er det bare Zanz som har den malingen??
    Nyt dagen.....og takk for tipset...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  9. Den malingen var nydelig!! Fikk lyst å male stueveggene slik.... det funker vel å male over strukturert tapet med den?
    Maling av fliser ja. Har gjort det på kjøkkenet jeg. Med skipsmaling; Skipolin. Har holdt i snart to år!! Men jeg ser den tåler litt dårlig når noe skarp kommer borti, fått noen hakk, ser jeg.
    Det funker kanskje ikke så godt i en våtsone nei.. god ide det med pleksiglass utenpå da!! :-)
    Lykke til
    Kristin

    SvarSlett
  10. Hei hei:) Så at du var følger av bloggen min. Så hyggelig!!! Jeg koser meg glugg ihjel med å bla meg gjennom sidene dine her. For en drømmejobb du har!!!.
    Ha en fiin lørdag:)

    Elin:)

    SvarSlett
  11. Mamma har malt veggflisene på badet. Vask med salmiakk først, heftgrunn og så to strøk med oljemaling. Det er flere år siden hun malte dem kremhvite, men de er like fine fortsatt. Er det gulvfliser, ville jeg vært litt forsiktig om du har varmekabler :)

    Murmalingen er jeg spent på å prøve også, kan tenke meg det i leiligheten neste vår :)

    Stine

    SvarSlett
  12. Ååå,det var jammen utrolig stilig,takk for tips!! Kunne virkelig vært en ide for baderomsflisene våre og...du vet:-)
    Masse lykke til med flytting og det hele!!
    klem fra Anette♥

    SvarSlett
  13. Hei! Var tenkt å prøve denne på soverommet... Men feiga ut :) Der er grov strie, så eg var usikker på om det blei bra?

    Takk for tips!
    Klem E.

    SvarSlett
  14. Det var lekker og spennende maling gitt! Det er ingen som ser skitten heller om man har slike vegger...praktisk! :)

    SvarSlett
  15. Takk for tips til maling, hørtes spennende ut!

    Ønsker deg en nydelig helg!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  16. Takk for kjempeinteressant tips!

    SvarSlett
  17. Kjempetøff maling! Ny for meg. Venter spent på bilder av det ferdige resultatet hos deg! :)
    ...og i mellomtida skal jeg pønske ut hvor i huset her det kunne vært kjekt å prøve ut den malinga!

    Klem
    June
    Nostalgi&Skriverier

    SvarSlett
  18. Hey! I've just discovered your blog:) It's stunning!I admire what you do! I love the projects you post here. Unfortunately starting now I'll follow you virtually;)I hope you don't mind;)

    regards
    Just

    SvarSlett
  19. Tusen takk Stine for tips til badet! Kjempesnilt av deg!

    Og takk til dere alle for alle de koselige kommentarene.

    Jeg leser hver en kommentar jeg får selv om jeg ikke rekker å svare alle.

    Klem F :-)

    SvarSlett
  20. Takk for tips om en kjempe flott malingstype! Jeg elsker den betong-looken så dette er nok noe for meg.

    Jeg har malt over fliser på bad flere ganger, med godt grunnarbeid holder det i flere år. Jeg malte også flisene inni dusjnisjen og det gikk supert, etter et år malte jeg over flisene på gulvet rundt sluken siden de hadde blitt litt stygge, men på veggeninne i dusjen var flisene like fine og hvite ett år etter. Synes det er et supert alternativ til nye (og dyre) fliser!

    God søndag videre!

    SvarSlett
  21. Ja, dette er nytt og spennende. Jeg gleder meg til å male med betong/kalkmaling jeg også. Det blir først neste vår for vår del da. Men tror helt sikkert det blir veldig bra.
    Fargen du snakker om høres fin ut;)
    Klem,Line

    SvarSlett
  22. Jeg har malt bad - brukte skipsmaling - også i dusjnisjen. Skal poste et før/etter-bilde når jeg får rotet frem de gamle bildene. Badet ser like fint ut nå 7 år senere :).

    Usikker på hvordan det går med denne malingen - jeg ville spurt på en god farvehandel :)

    SvarSlett
  23. jeg har forøkt denne malingen nå faktisk. Den er veldig spennende å jobbe med! Tipper det går på struktur tapet også, siden man kan lage struktur med strøkene selv. Jeg er kjempe spent på om det passer inn når det tørker:) Liker bloggen din:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Camilla

      Ja det går helt fint, har brukt den selv på strukturtapet.

      Hyggelig at du liker bloggen min. Velkommen skal du være! :-)

      Og lykke til videre med malingen!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
    2. Hei sann. Når jeg søkte på betongmaling kom bloggen din opp, takk for en god opplysningsside på temaet jeg kan lite om. Ser farger og leverandøren ZenZ som jeg skal til klokka 10 nå, hurra da går dette super fort for meg denne gangen <3 Love love love Potato Skin, blunk.

      Mvh Tove
      villafjorten.blogg.no

      Slett
    3. Hei Tove

      Så hyggelig å høre! Bare spør hvis det er noe du lurer på! Har akkurat malt badet mitt på nytt med kalkmaling. Er så fornøyd!

      Lykke til med prosjektet!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett
  24. Hei, så utrolig kjekt å vite! Vi holder på å totalrenovere et gammelt hus, og hadde tenkt å støype nye vegger i betong på det store badet,men nå ligger det an til å bli betongmaling istedet, ser jo veldig bra ut! Vi skal gjøre om en stu etil baderom, ergo må vi legge memran og slikt først. Hvilket underlag anbefaler du at vi legger på for så å male? Gleder meg som en liten unge!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, det høres spennende ut. Jeg vil anbefale å bruke heftgrunn før kalkmalingen. Og bruk sealer over malingen. Sealer gjør at kalkmalingen ikke trekker vann og blir skjoldet hver gang det kommer vann på den.

      Lykke til!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...