søndag 20. juni 2010

Inspirasjon til barnerom - gutt

Som mamma til tvillinger må jeg bare si at det er utrolig enkelt å finne fine ting til jenter, men veldig vanskelig å finne noe til gutter!


Jeg er nå i full gang med å innrede de nye barnerommene og storkoser meg.


Bloggene og internett er som vanlig god inspirasjon, jeg er sikkert ikke den eneste som har barnerom i tankene, har derfor lyst til å dele litt inspirasjon med dere. :-)


Barna har fått lov til å bestemme farger på rommene sine selv, vi har også hatt mange koselige pratestunder før de skulle sove hvor de har fått lov til å fortelle hva de liker og hva de kunne tenke seg på de nye rommene sine. Det er fristende å ta helt over og innrede akkurat slik man selv vil, men siden jeg selv har så mange meninger om interiør hadde jeg lyst til å ta dem med på råd.


Det betyr selvfølgelig ikke at de får alt de har lyst på, men man kan få til mye med små midler og litt kreative hjerner. Jeg trodde jeg var kreativ, men når jeg prater med barna mine (og andres barn) skjønner man fort at vi alle er født kreative, noen velger bare å la det ta mindre plass etterhvert.


A ønsker seg (heldigvis) alt i lyseblått og hvitt, med lyseblå og hvite striper på veggen og litt mørkeblått i tillegg. Hurra! Det kan mamma fint leve med. - Og så stjerner. Ja, vist, stjerner skal vi få til. Synes jeg ser for meg et new england inspirert rom. Denne fargeskalaen med litt mørkeblått i tillegg tror jeg blir kjempefint, hva tror dere?








Dette rommet er også en favoritt, dessverre har vi ikke på langt nær så høyt til taket og rommet er ca halvparten så stort, men fint var det.


Søte stoler og fin måte å oppbevare småting på




Fint med innebygde senger


Det var sommerfølelse i dette rommet


Hyggelig med et lese/kosehjørne, det tror jeg vi skal prøve å få til



Praktisk måte å utnytte plassen mellom to dører



En annerledes måte å lage oppslagstavle på

Jeg fant mye fint hos Prinser og prinsesser, og The White Company hadde blant annet disse fine tingene:





5 kommentarer:

  1. Beautiful done..... .this room !!....nice color blue..........i like it !! have a happy week.....thanks for following my blog now !!! you are so kind friend!!! hugs from me love Ria.......

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Her var det mye lekkert til gutterom. Satt akkurat¨å surfet litt etter inspirasjon. Takker så meget mye for bildene du har lagt ut i den forbindelse.

    Ha en super uke.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder! Masse herlig inspirasjon!
    Takk for titten!

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Å herlig her var det mye fint!!!
    Fikk skikelig lyst å begynne på alle soverom her i huset for de kan nemlig ikke måle seg med noen av disse! ;)

    Takk for flott inspirasjon:)

    SvarSlett
  5. Thanks for this nice pictures! Give me a lot of inspiration! Just on time cause my three boys must change rooms ..and I'll create it :-)
    Greetings from Holland,
    have a nice day!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...