onsdag 17. februar 2010

Klar for litt nytt?

Jeg er glad i det lyse og hvite, og har vært det i mange år, men kjenner samtidig at jeg er klar for litt nytt. Jeg lagde denne soveromsartikkelen til siste nr. av Vakre hjem og jeg bare elsker Tine Ks tekstiler fra ZanZ. I Danmark er det allerede en god stund siden de har gått bort fra rent hvitt og slitt, og mer og mer blir det kombinert med mørkere elementer. Tror vi vil se mye av det fremover. 

Synes det er supert med rom man kan forandre etter årstid. Med hvite vegger og gulv er det mange muligheter. Eieren av dette rommet heter Eva Perstuen. Hun er en dyktig dekorasjonsmaler som blant annet har malt sjakkrutene på gulvet.

Er det andre enn jeg som er klar for litt forandring?



Før:



Etter:

13 kommentarer:

  1. Hei!

    Må bare si at jeg liker reportasjene dine kjempegodt! Er utdannet journalist selv, og holder på å studere design nå. Interiørjournalist er drømmejobben min :)

    Helt enig med deg i at mørkere elementer kommer inn, og det er litt deilig! Jo mer rustent og slitt, jo bedre! Og så har jeg fått heldilla på gammelt fattigmannssølv. (En dyr dille!) Kontraster er alltid lekkert. Men lyse vegger blir det nok en god stund til her hos meg. Liker så godt at det er lyst og luftig.

    En stor, gammel klokke... Gid, det hadde vært så vel! Det er nok noe mye mindre enn det! Gleder meg til å få det opp her. Det er noe jeg har sett hos Nina Hartmann, så ideen skal jeg kopiere rått!

    Skal følge bloggen din også framover. Gleder meg til å se hva som skjer her!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  2. Dette ser spennende ut;O)),Her må jeg henge med,så jeg ikke går glipp av noe.
    Utrolig fine bilder og innspirasjon å finne her inne...
    Klem Bella

    SvarSlett
  3. Hei! Fann ein kommentar frå deg inne på ein annan blogg :) Og så måtte eg inn og sjå :) La meg til som følgjar, etter å ha sett øverste bilda dine ;) Blir kjempespennende å sjå kva du vil vise oss framover! Takk for at du vil dele og inspirere! Eg er "fersk" sjølv, byrja å blogge i slutten av september.

    Ha ein flott torsdag!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. Dette er lekkert !!!
    Jeg merker på meg selv at jeg tar inn litt mer farger nå, og det føles herlig og riktig.
    Er veldig glad i jordfarger og nå er det såå mye lekkert der ute, så utvalget er heldigvis større enn det har vært :)

    Ha en fin dag :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Takk for mange koselige kommentarer! :-) Gleder meg til å følge dere fremover.

    Ha en super torsdag!

    Klem F :-)

    SvarSlett
  6. Hei igjen!! Så utrolig fint det ble med det grå til det hvite....Selv er jeg tilhenger av forskjellige kvaliteter i stoff og møbler, så denne forandringen er super!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  7. Koselig at du liker det. Alltid moro med litt nytt. :-)

    SvarSlett
  8. Hei hei!
    Tusen takk for koselig kommentar! Aldri vært her hos deg før, men her var det lekkert! Luksus å oppdage sånne fine blogger :) Legger deg til rollen min.
    Helt enig med deg, det helt hvite og veldig shabbye har blåst litt over... Fremdeles hvitt, men med litt mer kontraster. Trendene forandrer seg, og vi må ha litt forandring.
    Spennende å se bilder som du har tatt... Er ikke så lett for oss vanlige dødelige å få fine interiør bilder... ;)
    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min:-) Du har en kjempefin blogg:-)
    GOD HELG!

    SvarSlett
  10. Hej.
    Verkligt fin blogg du har, mycket inspirerande bilder och håller verkligen med om att det är supersnyggt att blanda mörkt och ljust i inredningen. Tine K´s textilier är underbara, har dom själv i butiken.
    Följer gärna din blogg! :)
    Ha det gott! Maria

    SvarSlett
  11. Ja, Tine K har masse fint , med den ekstra lille touchen!
    Alltis så moro å se rom slik , med noen få elementer som byttes , og likvel se hvordan rommet endrer seg !

    SvarSlett
  12. Jeg synes det er veldig deilig å se at alt det hvite begynner å få litt mer farger. Forskjellen er virkelig enorm!! Liker selvfølgelig det nystylede bildet best :D

    SvarSlett
  13. Hei! Det er første gang jeg er innom bloggen din, men synes den er veldig fin!

    Likte spesielt godt forandringen du har gjort på soverommet. Wow!

    Koselig hvis du titter innom bloggen min også :D

    Klem Liv

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...